Bałkanistyka

Bałkanistyka
Celem niniejszej strony jest przede wszystkim promowanie wiedzy o Półwyspie Bałkańskim. Odwiedzaj tę stronę każdego dnia i zawsze dowiesz się czegoś nowego o codziennym życiu na Bałkanach od czujnych obserwatorów!

Monday, April 4, 2011

Nowa strona internetowa!

Ludzi na całym świecie łączy coś wspólnego. Na przykład wszyscy mają jednakowe prawa. Jednak, każdy z nas jest inny i oryginalny. Ludzie nie są identyczni i różnią się między sobą na przykład: kolorem skóry, zewnętrznymi cechami, narodowością, kulturą, językiem którym się posługują...

Różnice są nierozłączną częścią naszego życia. Jeżeli byśmy się od siebie nie różnili, życie było by nudne i monotonne. Jednak, nie powinniśmy sprzeciwiać się procesowi globalizacji i internacjonalizacji, który dąży do uniwersalności i do łączenia ludzi, przeskakując wszystkie bariery. Może w przyszłości, będziemy się porozumiewać jednym identycznym językiem? Ale to, co nas różni i będzie nadal różniło od siebie, jest i będzie naszym największym bogactwem.

Dlatego jestem świadoma, że właśnie to kulturalne bogactwo, które będzie stawać się coraz droższe, trzeba jak najbardziej szanować i pielęgnować. Fakt, że mieszkam poza granicami Polski - mojego matczynego kraju, nie zniechęca mnie do tego abym była Polką, czuła się polsko i kochała swój rodzinny kraj.  Wręcz przeciwnie - to, że mieszkam w Macedonii (która jest moją drugą ojczyzną),  motywuje mnie do tego abym robiła wszystko, co w mojej mocy żeby wspierać i pomagać macedońskiej Polonii jednocząc ją wszelkimi możliwymi sposobami.

Jako Dyrektor Przestawicielstwa Fundacji Młodej Polonii w Macedonii, działając w tym kierunku, oprócz tego blogu, na którym w tej chwili Państwo czytają ten krótki artykuł, i gdzie na bieżąco zdaję relacje ze wszystkich aktualności związanych z Polonią w Macedonii, Polską, jak i ze wszystkimi wydarzeniami dziejącymi się w Macedonii, a które dotyczą Polski, postanowiłam założyć stronę internetową Przedstawicielstwa Fundacji Młodej Polonii pod  linkiem:




Nie zapominając o szacunku do własnych korzeni, szanujmy innych ludzi, ich kulturę, obyczaje, język i wszystko co jest zwiazane z ich odmiennością.

No comments: