Bałkanistyka

Bałkanistyka
Celem niniejszej strony jest przede wszystkim promowanie wiedzy o Półwyspie Bałkańskim. Odwiedzaj tę stronę każdego dnia i zawsze dowiesz się czegoś nowego o codziennym życiu na Bałkanach od czujnych obserwatorów!

Monday, November 8, 2010

Odznaczenie Bene Merito


Dzisiaj o godzinie 19 w rezydencji Ambasadora RP w Macedonii, odbyło się uroczyste wręczenie odznaczeń Bene Merito ze strony polskiego Ministra Spraw Zagranicznych Radosława Sikorskiego dwóm wybitnym Macedończykom, za ich zasługi dla Polski, etnologowi i folkloryście Panu Tanasowi Vrażynovskiemu i Panu Petre Nakovskiemu.

Prof. Tanas prowadził wyczerpujące i długoletnie badania polskich i macedońskich wsi, a także utrwalił dzieje i życie Józefa Obrębskiego. Pan Nakowski był pierwszym macedońskim ambasadorem w Polsce.
Za to, co ci dwaj Panowie uczynili dla Polski zasługują na wiele więcej.

Dla mnie ta uroczystość też była bardzo ważna, nie tylko dlatego że w imieniu Fundacji Młodej Polonii mogłam pogratulować odznaczonym. Pan Tanas jest bohaterem mojej pracy konkursowej na "Poloniadzie 2010", za którą otrymałam najwyższą nagrodę - Grand Prix (konkurs ten odbył się w czerwcu 2010). Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się podzielić ze wszystkimi jej zawartością, bo warto wiedzieć co dokładnie uczynił Pan Vrażynovski!







No comments: